۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۶

مدیرعامل شرکت توزیع برق مرکزی:

مصرف برق در مرکزی در ماه جاری ۱۲ درصد افزایش یافت

مصرف برق در مرکزی در ماه جاری ۱۲ درصد افزایش یافت

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد الله‌داد اظهار کرد: مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود رسیده و به مرز ۹۰۰ مگاوات نزدیک شده است که در صورت ادامه این روند مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.

وی ادامه داد: اوج مصرف برق در ساعت ۱۳ الی ۱۷ است که مشترکان با رعایت زمان مصرف می‌توانند با همکاری مناسب، سایر هم استانی‌ها را از نعمت برق برخوردار کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مهم‌ترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به‌دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی در خصوص افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف گفت: قیمت برق مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند و این میزان صرفاً شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بروز خاموشی و اعمال کمبود را کاملاً وابسته به وضعیت مصرف در کشور دانست و افزود: با رعایت موضوع مدیریت مصرف به صورت همگانی و ایجاد توازن بین تولید و مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت و در غیر این صورت، با اعمال کمبود مواجه خواهیم بود.

الله‌داد بیان کرد: خاموش کردن چراغ‌های اضافی، کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها در صنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

وی یادآور شد: بیش از ۷۳۸ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از طریق ۱۶ هزار و ۶۱۰ دستگاه ترانسفورماتور و ۲۰ هزار کیلومتر شبکه تأمین می‌شود.

کد خبر 4948593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha